فهرست

فراخوان حمایت از پایان نامه ها و تزهای حیطه فناورانه و با قابلیت ثبت اختراع

برنامه فن تز با هدف فرهنگ سازی و ارزش‌آفرینی از پایان‌نامه‌های مرتبط با فناوری‌های جهت‌ساز و با خروجی‌های قابل ثبت در مراجع بین‌المللی و معتبر، به عنوان یک رویداد حمایتی برگزار خواهد شد.

فراخوان حمایت ویژه از تحقیقات در عرصه‌ شیمی زیست‌شناختی (Chemical Biology) تا ۳ برابر حمایت‌های عادی

بنیاد ملی علم ایران با هدف جهت‌دهی علمی و حمایت ویژه از اندیشمندان و محققان برجسته کشور برای ورود و عمق‌بخشی به تحقیقات در عرصه شیمی زیست‌شناختی (Chemical Biology) بنا دارد تا سقف سه‌برابر شرایط عادی طرح‌ها این اولویت پژوهشی را در قالب فراخوان عمومی مورد حمایت قرار دهد.

کودکان با ۵ دندان پوسیده وارد دبستان می شوند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شاخص‌های ملی سلامت دهان نشان می‌دهد کودکان قبل از ورود به دبستان به‌ طور متوسط دارای ۵ دندان پوسیده هستند.به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین خوشنویسان افزود: شاخص‌های ملی سلامت دهان نشان می‌دهند که کودکان ۶-۵ ساله، قبل از ورود به دبستان به‌طور متوسط دارای پنج دندان پوسیده هستند و فقط ۱۲ درصد این گروه سنی فاقد پوسیدگی دندانی هستند. وی ادامه داد: در سن ۱۲ سالگی که دندان‌های شیری با دندان‌های دائمی جایگزین شده اند، هر کودک به طور متوسط دارای دو دندان پوسیده است. خوشنویسان گفت: سه سال بعد، یعنی در سن ۱۵ سالگی ۲۷ درصد از این کودکان دچار پوسیدگی دندان شده اند؛ بنابراین درصد کودکان ۱۵ ساله فاقد پوسیدگی به ۴ درصد کاهش می‌یابد که دلیل آن صرفاً عدم توجه کافی به انجام مراقبت‌های فردی روزانه است. کد خبر 5755281

پروژه های فناورانه و محصول محور

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در نظر دارد فهرستی از اعضای هیات علمی و محققین دانشگاهی که پروژه های فناورانه و محصول محور دارند ، تهیه نمایند.لذا محققین محترمی که پروژه های مذکور را در مرحله ایده ی اولیه ، تدوین پروپوزال یا اجرای پروژه دارند ، حداکثر تا تاریخ 1401/2/25 مشخصات خود و عنوان پروژه ی مذکور را به معاونت تحقیقات اعلام فرمایند.

خدمات آزمایشگاهی: دستگاه تست یونیورسال

مرکز تحقیقات مواد دندانی در راستای ارتقای کیفیت مطالعات در زمینه مواد دندانی با دارابودن دستگاههای مرتبط با این زمینه آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی به پژوهشگران داخل و خارج دانشگاه میباشد. به کمک این دستگاه انواع تستهای فشار، کشش، خمش و برش در ابعاد ماکرو و میکرو قابل انجام میباشد.

خدمات آزمایشگاهی: لیزر Diod+Er:YAG، ترموسایکلینگ، برش دیجیتال

مرکز تحقیقات مواد دندانی در راستای ارتقای کیفیت مطالعات در زمینه مواد دندانی با دارابودن دستگاههای مرتبط با این زمینه آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی به پژوهشگران داخل و خارج دانشگاه میباشد.